Hou van jezelf

COMPASSIETRAINING

GAAT DIT OVER JOU?

ONDERWERPEN DIE AAN BOD KOMEN

VOOR WIE?

Je hebt een goede vriendin met wie het al een tijdje niet zo lekker gaat. Die gigantisch op haar tenen loopt en regelrecht op een burn-out afstevent als ze niet wat beter voor zichzelf gaat zorgen. Wat zeg je tegen haar?
 

"𝐷𝑜𝑒 ℎ𝑒𝑡 𝑛𝑜𝑢 𝑒𝑒𝑛𝑠 𝑤𝑎𝑡 𝑟𝑢𝑠𝑡𝑖𝑔𝑒𝑟 𝑎𝑎𝑛"

" 𝑀𝑒𝑙𝑑 𝑗𝑒 𝑧𝑖𝑒𝑘 𝑜𝑝 𝑗𝑒 𝑤𝑒𝑟𝑘, 𝑗𝑜𝑢𝑤 𝑔𝑒𝑧𝑜𝑛𝑑ℎ𝑒𝑖𝑑 𝑖𝑠 𝑛𝑢 ℎ𝑒𝑡 𝑏𝑒𝑙𝑎𝑛𝑔𝑟𝑖𝑗𝑘𝑠𝑡"

" 𝑉𝑟𝑎𝑎𝑔 𝑜𝑚 ℎ𝑢𝑙𝑝"

" 𝑊𝑒𝑒𝑠 𝑛𝑖𝑒𝑡 𝑧𝑜 ℎ𝑎𝑟𝑑 𝑣𝑜𝑜𝑟 𝑗𝑒𝑧𝑒𝑙𝑓"

"𝑍𝑒𝑔 𝑛𝑒𝑒!"

...

Nog een vraag: wat zeg jij tegen jezélf als jíj degene bent met wie het niet goed gaat?
 

"𝑁𝑖𝑒𝑡 𝑧𝑒𝑢𝑟𝑒𝑛, 𝑔𝑒𝑤𝑜𝑜𝑛 𝑑𝑜𝑜𝑟𝑔𝑎𝑎𝑛"

"𝐼𝑘 𝑘𝑎𝑛 𝑚𝑒 𝑒𝑐ℎ𝑡 𝑛𝑖𝑒𝑡 𝑧𝑖𝑒𝑘𝑚𝑒𝑙𝑑𝑒𝑛, '𝑧𝑒' 𝑧𝑢𝑙𝑙𝑒𝑛 𝑚𝑒 𝑤𝑒𝑙 𝑒𝑒𝑛 𝑎𝑎𝑛𝑠𝑡𝑒𝑙𝑙𝑒𝑟 𝑣𝑖𝑛𝑑𝑒𝑛"

"𝐼𝑘 𝑚𝑎𝑔 𝑝𝑎𝑠 𝑡𝑖𝑗𝑑 𝑣𝑜𝑜𝑟 𝑚𝑒𝑧𝑒𝑙𝑓 𝑣𝑟𝑖𝑗𝑚𝑎𝑘𝑒𝑛 𝑎𝑙𝑠 𝑚𝑖𝑗𝑛 𝑡𝑜-𝑑𝑜-𝑙𝑖𝑗𝑠𝑡𝑗𝑒 𝑎𝑓 𝑖𝑠

"𝐼𝑘 𝑚𝑜𝑒𝑡..., 𝑖𝑘 𝑚𝑜𝑒𝑡... , 𝑖𝑘 𝑚𝑜𝑒𝑡..."

"𝐼𝑘 𝑘𝑎𝑛 𝑚𝑖𝑗𝑛 𝑔𝑒𝑧𝑖𝑛 / 𝑐𝑜𝑙𝑙𝑒𝑔𝑎'𝑠 / 𝑣𝑟𝑖𝑒𝑛𝑑𝑒𝑛 / 𝑒𝑛𝑧. 𝑛𝑖𝑒𝑡 𝑙𝑎𝑡𝑒𝑛 𝑣𝑎𝑙𝑙𝑒𝑛"


Herkenbaar? Lees even verder…

COMPASSIE EN ZELFCOMPASSIE

Compassie is het vermogen om ons betrokken te voelen bij pijn en lijden, zowel dat van onszelf als dat van anderen. Het gaat samen met de wens deze pijn en dit lijden te verlichten en de bereidheid daarin verantwoordelijkheid te nemen.

Zelfcompassie gaat over vriendelijk zijn voor jezelf. Dat klinkt als iets heel normaals. Toch hebben velen van ons daar moeite mee. Onze interne criticus is sterk. Juist op momenten dat we het toch al moeilijk hebben. In de training leer je jouw innerlijke criticus herkennen en begrijpen en krijg je bovendien handvatten aangereikt om hoe je het beste met jouw innerlijke criticus kunt omgaan.

  • Emotieregulatiesystemen: het jaag-, gevaar- en zorgsysteem

  • De elementen van compassie

  • Innerlijke criticus: de voor- en de nadelen

  • Ruimte maken voor compassie

  • Zorgdragen in moeilijke momenten

  • Stoppen met innerlijke strijd

  • Compassie voor anderen

    WAT NEEM JE MEE?

  • Je bent een fijner en leuker mens voor jezelf (en je omgeving profiteert daar van mee).

  • Je leeft meer vanuit vertrouwen, rust en kracht.

  • Je hebt een andere kijk op het leven, vanuit liefde.

  • Je bent meer verbonden met jezelf zodat je weer authentiek, open, kwetsbaar en krachtig wordt.

  • Je herkent wanneer je innerlijke criticus aan het woord is (het stemmetje in je hoofd dat zegt dat je het niet goed doet, dat je het anders had kunnen aanpakken, dat je door moet zetten etc) en weet nu hoe jij jezelf vriendelijker en milder kunt benaderen.

  • Je bent minder streng voor jezelf (en anderen).

  • Je hebt geleerd te luisteren naar je innerlijke stem (en dat je daarop mag vertrouwen) en te voelen wat voor jou belangrijk is, wat jouw waarden zijn en hoe je op basis daarvan goed voor jezelf kunt zorgen en jouw leven kunt inrichten.

  • Je hebt geleerd te herkennen wanneer je je in het angst- of gevaarsysteem bevindt en hoe je jezelf naar het zorg-/rustsysteem kunt begeleiden.

Voor iedereen! Deze training is een heel mooi vervolg als je al ervaring hebt opgedaan met mindfulness, maar dit is geen must. De training is geschikt voor iedereen die een leuker en milder mens wil worden, voor zichzelf en daarmee voor een ander. Wanneer je merkt dat je vaak erg hard bent voor jezelf of je innerlijke criticus je in de weg zit. Maar ook als je onmacht ervaart bij het voelen van pijn, boosheid of frustratie, dan is deze training echt zo’n mooi en waardevol cadeau voor jezelf.

 

OVERZICHT CURSUSSEN
 

Woensdag 25 augustus, 1, 8 en 22 september van 9.30 - 12.00 uur.

Locatie: Paludanushof 70 in Enkhuizen
Aantal deelnemers: max. 4

Investering: € 175,-
Dit is inclusief koffie / thee, werkboek en alle audiobestanden met de meditaties.

Aanmelden: info@suzannestrating.nl of 06-41 23 13 01

Logo_vignet_FC.png
  • Black LinkedIn Icon
  • Black Facebook Icon
  • Black Instagram Icon
0